Revitalizovaná Volba spotřebitelů
Osvědčený projekt Volba spotřebitelů slaví čtvrt století svého trvání a vstupuje do nového ročníku v novém kabátě. Inovované logo s palcem optimisticky vzhůru zůstává ikonou důvěry a kvality, v modernějším, přehlednějším provedení, které lépe ladí s dynamikou současného trhu. V jubilejním ročníku 2025 soutěžilo o přízeň spotřebitelů 256 produktů od 201 firmy v 66 kategoriích. Výsledky byly slavnostně vyhlášeny organizátorem programu, spol. ATOZ Marketing Services, 12. června na galavečeru v Empire Hall pražského Slovanského domu. Tradičním partnerem programu byla společnost NielsenIQ, která zajistila oslovení čtyř tisíc českých spotřebitelů.
„Volba spotřebitelů figuruje na trhu již dlouhých 25 let. Její obliba každým rokem stoupá. Vždy máme tu čest poukázat na to nejlepší a nejvíce inovativní, co firmy vyvinuly a na co jsou hrdé. S nimi vstupují na konkurenční pole – do obchodů, kde pevně věří, že si zákazník vybere právě jejich výrobek. Orientace je ale stále složitější, a to vzhledem k množství produktů na trhu. Proto se i my snažíme, a to především možností označení vítězných novinek naším logem, poukázat na ty skutečně spotřebitelsky nejatraktivnější. Proto jsme i my v letošním roce přistoupili k inovaci loga. Připravila jej pro nás agentura Growyo. Zadáním byl moderní vzhled, čistota grafiky a jasnost. Je přátelštější, čistší, ale stále volba veřejnosti. Snažili jsme se v něm zachovat DNA Volby spotřebitelů, jen v přitažlivější podobě. Design ruky je přepracovaný tak, aby působil méně schematicky a naopak více lidsky, což zlepšuje emocionální vnímání loga. Ruka je zároveň novým komunikačním konceptem – maskotem. Animovaná ruka s palcem nahoru nyní doprovází rodinu i v prodejně a slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ odkazuje na hlavní poselství projektu, a to pomoci zákazníkům rychle najít ověřené produktové novinky,“ komentuje Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti.

Zvýšený zájem letos vzbudila skupina proteinových výrobků, především v kategorii „proteinové tyčinky“. Mnoho inovací zaznamenala oblast nápojů, ať už šlo o vody funkční, vitamínové, minerální, dětské, ovocné nebo energetické. Zajímavým trendem byla v letošním ročníku kategorie ekologických prostředků do domácnosti, která byla hojně zastoupena řadou českých značek. Kreativní novinkou byla například i Šunka na rohlík, tvarovaná podle rohlíku, aby plátek spotřebitel využil snadno a beze zbytků. Podobně toaletní papír Harmony 4=8, který má dvakrát tolik papíru oproti standardní ruličce. Známý nanuk Mrož je nyní v nové verzi lahodného dezertu s 63% tvarohu. S inovacemi přišla i řada českých firem, např. Lakma Česká republika s čisticími výrobky Sidolux, sadou ekologických produktů obsahující minimálně 96 % přírodních látek, s příjemnou vůní ranní rosy. Spontex přišel s inovací v podobě hadříku z mikrovlákna.Ten okna čistí beze šmouh a je účinný i bez použití čisticích prostředků. Pivovary Staropramen ohromily nejenom spotřebitele, ale i odbornou porotu, která dala nealkoholickému pivu Guinness 0.0 nejvyšší ocenění. A to nejen pro 0% alkoholu, ale i pro jedinečné použití dusíku, který se po otevření plechovky uvolní z malé plastové kuličky. Vytvoří tak příval bublinek, takže po nalití do sklenice si můžeme vychutnat bílou hustou pěnu jako z právě načepovaného piva.

Vůdčím symbolem nové kampaně Volby spotřebitelů je animovaná ruka s palcem nahoru – přátelská, nadsazená a rozhodně ne nudná. Tato ruka není jen tak ledajaký ukazatel, ale chytrý pomocník, který v nákupním dobrodružství najde ty nejčerstvější a nejspolehlivější produktové novinky. Slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ tak přesně vystihuje, na co program chce poukázat – tedy rychlý a jistý výběr bez hledání a pochybností, na základě jasného signálu, že produkt je ověřený a nezklame. Volba spotřebitelů je právě takovým nástrojem, propojujícím výrobce a spotřebitele.
Projekt každoročně spolupracuje s mnoha silnými mediálními partnery. Mezi ně letos přibyl přední nákupní rádce AkčníCeny.cz, Regionální vydavatelství s titulem Noviny kraje a vrátil se i portál Babinet.cz. Prostřednictvím mediálních partnerů se informace o novinkách dostanou přímo k zákazníkům. Logo Volba spotřebitelů a jeho vítěze lze najít ve spotech v TV, na YouTube a v online prostředí, v tisku, rádiích, outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích. Více zde.
Miroslav Navara/TZ