Německo je vyhledávanou turistickou zemí Evropy
Top 100 nejoblíbenějších turistických cílů v Německu
Volnočasové aktivity se zážitky pro celou rodinu a pulzující metropole jsou na webu Německé turistické centrály (DZT) oblíbené zejména u zahraničních návštěvníků. Vyplývá to z výsledků nejnovější ankety na téma „Top 100 nejoblíbenějších cílů v Německu“.
V období od září 2022 do června 2023 využilo na 25 000 uživatelů z více než 20 zemí možnost označit turistické cíle, které si podle nich zaslouží doporučení na webu www.germany.travel. Aktuální žebříček Top 100 je nyní k dispozici online na www.germany.travel/top100.
Nejvíce hlasů letos obdržel Europa-Park v Rustu. Loňský vítěz, Miniatur Wunderland Hamburg se umístil na druhém místě. Třetím místo obsadil zábavní park Phantasialand Brühl. Na dalších místech se řadí: město Rothenburg ob der Tauber, motoristický okruh Nürburgring, zámek Neuschwanstein, německá metropole Berlín, Národní park Schwarzwald, hanzovní město Hamburk a termální lázně Therme Erding u Mnichova.
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, k tomu uvedla: „žebříček Top 100 již deset let ukazuje, jak jsou německé turistické destinace a atrakce mezinárodně uznávané a oblíbené. Naši partneři v německém cestovním ruchu tak zároveň získávají doklad o svém úspěšném mezinárodním marketingu. Hojná účast v anketě je zároveň hlasem pro úspěch značky Turistická země Německo v mezinárodní konkurenci.“
Již od roku 2012 mohou návštěvníci webu www.germany.travel ve volném textovém poli uvést turistické cíle, které by doporučili ostatním. Do hodnocení se počítají pouze odpovědi účastníků ze zahraničí. Výsledkem hlasování je žebříček Top 100.
Z nejčerstvějších výsledků DZT představuje prvních deset nejoblíbenějších cestovních cílů zahraničních hostů v Německu:
1 Europa-Park Rust
2 Miniaturwunderland Hamburk
3 Phantasialand Brühl
4 Rothenburg ob der Tauber
5 Nürburgring
6 Zámek Neuschwanstein
7 Berlín
8 Schwarzwald
9 Hamburk
10 Therme Erding
Pohled na deset nejoblíbenějších destinací ukazuje, že zahraniční hosté si v Německu vybírají z celé škály rozmanité nabídky turistických možností. Najdeme mezi nimi cesty za poznáním, odpočinkem, kulturou, zábavkou, sportem, gastronomií, na veletrhy i výstavy – a to od víkendových až po delší pobyty prázdninové a dovolenkové. Naši západní sousedé tak dosáhli žádaného stavu: zájem zahraničních návštěvníků se nesoustřeďuje nerovnoměrně jen na některé z nabídek, ale naopak pokrývá prakticky vše, co Německo jako turistická země nabízí. Dokládá to názor ředitelky DZT Petry Hedorferové, že německý turistický marketing směrem do zahraničí se setkává s úspěchem.
Miroslav Navara/TZ DZT