Generation Riesling a ještě mnohem více

IWSP se konal v pražském Hiltonu již po dvacáté

Lotyšský mistr sommelier Raimonds Tomsons při degustaci
Lotyšský mistr sommelier Raimonds Tomsons při degustaci

Mezinárodní veletrh vína International Wine Show Prague (uspořádaný letos koncem května již po dvacáté) představuje osvědčenou, stabilní, zavedenou akcí v oblasti obchodu s vínem v České republice. Setkání vinařských odborníků, na němž dominuje zejména obchodní podtón, se tradičně koná v elegantním prostředí pražského hotelu Hilton dvakrát ročně – na jaře a na podzim. Jde o vrcholnou B2B vinařskou akci u nás. Oslovuje všechny domácí a zahraniční majitele vinařství a distributory vína, kteří hledají obchodní partnery v Čechách, na Slovensku, popř. na blízkých trzích sousedních. Je významnou příležitostí k navazování obchodních kontaktů a výměně informací. Mimořádně široká prezentace vín je určena exkluzivně pro odborníky z oblasti nákupu a prodeje vína a nápojů, majitele a provozní barů, restaurací, hotelů, kaváren, vinoték, obchodníky z oblasti maloobchodu a velkoobchodu, distributory i importéry. Přítomni jsou i vybraní odborní novináři a publicisté. IWSP poskytuje zájemcům i asistenci při budování nových obchodních vztahů v České republice a na Slovensku.

Hostem květnového IWSP byl m.j. tentokrát i 36-letý Raimonds Tomsons, head-sommelier špičkového restaurantu Vincents v Lotyšské metropoli Rize. Své kvality tento skvělý odborník osvědčil m.j. vítězstvím v soutěži Mezinárodní asociace sommelierů, konané ve Vídni, kdy v konkurenci 36 soupeřů z 33 evropských a 3 afrických zemí získal titul Nejlepší sommelier roku 2017 pro Evropu a Afriku. Účastníkům 20. IWSP během jedné ze dvou řízených degustací (masterclass) s velkým ohlasem představil osm značek vín, dodaných členy německého sdružení „Generation Riesling“. Pod tímto názvem se skrývá iniciativa více než 500 mladých vinařů ne starších 35 let, kteří – vybaveni mezinárodními zkušenostmi, obeznámeni s více než 2000 let starými tradicemi vinařství na německém území, nadšením a znalostmi technologií oboru převzali rozhodující vliv na současný vývoj tamního vinařství. Jejich krédem je uplatňovat nové myšlenky a nápady, jak prohlašují, „na vinicích, ve sklepích, ale i v a na lahvích“. Produkci toho dynamického sdružení mladých velmi kultivovaně a zasvěceně představil právě Raimonds Tomsons – a dlužno konstatovat, že prezentace těchto vynikajících vín se nemohla dostat do lepších rukou. Úroveň a elegance spolu s perfektním projevem v angličtině v podání p. Tomsonse by mohla být vzorem leckterému zkušenosti sbírajícímu adeptu sommelierského umění…  

Každou edici veletrhu IWSP provází vydání magazínu EnoMARKETING. Ten široce informuje o všech zajímavostech, novinkách, aktualitách, ale i vystavovatelích, vybraných vinařských tématech a uvádí i rozhovory s významnými osobnostmi z oboru. Prostřednictvím cílené medializace nabízí EnoMARKETING příležitost oslovit zájmovou skupinu všech významných odborníků na českém trhu. Magazín vychází v tištěné i online verzi a je zdarma distribuován všem významným subjektům v oblasti obchodu s vínem v České republice. Online verze časopisu je k dispozici na webových stránkách www.iwsp.cz. IWSP je významnou událostí v Českém vinařském kalendáři. Vinařství má v České republice bohatou historii a jeho stále početnější úspěchy na světových soutěžích ukazují, že čeští a moravští vinaři vyrábějí vysoce kvalitní, konkurenceschopná vína. V ČR obecně v posledních letech vzrůstá nejen sama konzumace vína, ale i zájem veřejnosti o vinařství ve všech jeho aspektech. Spolu s tímto trendem nepochybně poroste  i význam a užitek veletrhu IWSP.  

                                                                                                                            Miroslav Navara

 

Líbil se Vám náš článek?