Generation Riesling a ještě mnohem více
IWSP se konal v pražském Hiltonu již po dvacáté
Mezinárodní veletrh vína International Wine Show Prague (uspořádaný letos koncem května již po dvacáté) představuje osvědčenou, stabilní, zavedenou akcí v oblasti obchodu s vínem v České republice. Setkání vinařských odborníků, na němž dominuje zejména obchodní podtón, se tradičně koná v elegantním prostředí pražského hotelu Hilton dvakrát ročně – na jaře a na podzim. Jde o vrcholnou B2B vinařskou akci u nás. Oslovuje všechny domácí a zahraniční majitele vinařství a distributory vína, kteří hledají obchodní partnery v Čechách, na Slovensku, popř. na blízkých trzích sousedních. Je významnou příležitostí k navazování obchodních kontaktů a výměně informací. Mimořádně široká prezentace vín je určena exkluzivně pro odborníky z oblasti nákupu a prodeje vína a nápojů, majitele a provozní barů, restaurací, hotelů, kaváren, vinoték, obchodníky z oblasti maloobchodu a velkoobchodu, distributory i importéry. Přítomni jsou i vybraní odborní novináři a publicisté. IWSP poskytuje zájemcům i asistenci při budování nových obchodních vztahů v České republice a na Slovensku.
Hostem květnového IWSP byl m.j. tentokrát i 36-letý Raimonds Tomsons, head-sommelier špičkového restaurantu Vincents v Lotyšské metropoli Rize. Své kvality tento skvělý odborník osvědčil m.j. vítězstvím v soutěži Mezinárodní asociace sommelierů, konané ve Vídni, kdy v konkurenci 36 soupeřů z 33 evropských a 3 afrických zemí získal titul Nejlepší sommelier roku 2017 pro Evropu a Afriku. Účastníkům 20. IWSP během jedné ze dvou řízených degustací (masterclass) s velkým ohlasem představil osm značek vín, dodaných členy německého sdružení „Generation Riesling“. Pod tímto názvem se skrývá iniciativa více než 500 mladých vinařů ne starších 35 let, kteří – vybaveni mezinárodními zkušenostmi, obeznámeni s více než 2000 let starými tradicemi vinařství na německém území, nadšením a znalostmi technologií oboru převzali rozhodující vliv na současný vývoj tamního vinařství. Jejich krédem je uplatňovat nové myšlenky a nápady, jak prohlašují, „na vinicích, ve sklepích, ale i v a na lahvích“. Produkci toho dynamického sdružení mladých velmi kultivovaně a zasvěceně představil právě Raimonds Tomsons – a dlužno konstatovat, že prezentace těchto vynikajících vín se nemohla dostat do lepších rukou. Úroveň a elegance spolu s perfektním projevem v angličtině v podání p. Tomsonse by mohla být vzorem leckterému zkušenosti sbírajícímu adeptu sommelierského umění…
Každou edici veletrhu IWSP provází vydání magazínu EnoMARKETING. Ten široce informuje o všech zajímavostech, novinkách, aktualitách, ale i vystavovatelích, vybraných vinařských tématech a uvádí i rozhovory s významnými osobnostmi z oboru. Prostřednictvím cílené medializace nabízí EnoMARKETING příležitost oslovit zájmovou skupinu všech významných odborníků na českém trhu. Magazín vychází v tištěné i online verzi a je zdarma distribuován všem významným subjektům v oblasti obchodu s vínem v České republice. Online verze časopisu je k dispozici na webových stránkách www.iwsp.cz. IWSP je významnou událostí v Českém vinařském kalendáři. Vinařství má v České republice bohatou historii a jeho stále početnější úspěchy na světových soutěžích ukazují, že čeští a moravští vinaři vyrábějí vysoce kvalitní, konkurenceschopná vína. V ČR obecně v posledních letech vzrůstá nejen sama konzumace vína, ale i zájem veřejnosti o vinařství ve všech jeho aspektech. Spolu s tímto trendem nepochybně poroste i význam a užitek veletrhu IWSP.
Miroslav Navara