Fotbalové vášně vzplanou v červnu

Mnichov -olimpijský park

14. června ovládne Německo fotbalové poblouznění. Na celkem 51 utkání Mistrovství Evropy se očekává 2,7 milionu návštěvníků na stadionech a dalších 7 milionů fanoušků na veřejných přenosech do Fan-Zón. Během 22 dnů mistrovství nabídne deset pořadatelských měst svým hostům bohatý doprovodný program. Německá turistická centrála (DZT) očekává, že Euro 2024 může německému příjezdovému cestovnímu ruchu přinést až 4% přírůstek přenocování. Představuje rovněž velký potenciál pro posílení image Německa jako turistické destinace. Tuto prognózu vyslovila DZT po analýze rozsáhlých studií o efektu předchozích velkých sportovních akcí s přihlédnutím k počtu předběžných rezervací pro měsíce červen a červenec 2024, kdy se bude mistrovství Evropy konat. Dieter Janecek, národní koordinátor Spolkové vlády pro turismus, dodává: „v roce 2006 bylo heslem fotbalového světa Na návštěvě u přátel. V tomto roce zveme především naše evropské přátele. Chceme je inspirovat, proto dodáváme: Come again and stay a little Longer (přijeďte znovu a zdržte se trochu déle).“

Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, komentuje: „Německo slaví fotbalový svátek. Právě v čase napětí ve světě nabízí tato velká sportovní událost šanci představit Německo jako otevřenou, přátelskou a udržitelnou destinaci a jít příkladem mezinárodního porozumění a tolerance. Dále očekáváme dodatečný vliv na příjezdový turismus. Podle dostupných údajů jak dlouhodobé rezervace hotelových pokojů na hlavních online portálech, tak rezervace letenek na červen a červenec 2024 výrazně převyšují dlouhodobé průměry. Naše očekávání potvrzují také nadprůměrné nárůsty především z účastnických zemí. Za současného stavu počítáme dnes s přírůstkem zhruba čtyř procent mezinárodních přenocování, která by tato akce mohla iniciovat. Během nezapomenutelného pohádkového léta 2006 stoupl počet přenocování mezinárodních hostů o 4,7 milionů oproti předchozímu roku, současně jsme zaznamenali výrazné posílení popularity Německa.“

Bezprostředně po skončení mistrovství světa ve fotbale v roce 2006 Německo vystoupalo v žebříčku Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) na první místo mezi šedesáti sledovanými zeměmi světa a od té doby se bez přerušení drží v TOP 3. K tomu Petra Hedorfer dodává: „během mistrovství Evropy budeme chtít využít pozornosti médií a fanoušků k tomu, abychom prezentovali naši rozsáhlou turistickou nabídku a tím posílili obraz Německa jako turistické destinace. Právě těch deset pořádajících měst nabízí vedle moderních stadionů také bohatý kulturně-umělecký program. Kromě toho jsou skvěle dopravně propojená a dobře dostupná ekologicky, vlakem. Proto je možné prozkoumat také jejich turisticky atraktivní okolí.“

DZT již nyní, před začátkem této velké sportovní události, směřuje pozornost mezinárodní veřejnosti na pořádající města a jejich turisticky atraktivní okolí, aby inspirovala hosty k delším pobytům i mimo období hracích termínů. Na webových stránkách DZT již byla spuštěna stránka Microsite, představující všechna pořadatelská města. (Více na https://www.germany.travel/euro2024).

Miroslav Navara/TZ

Líbil se Vám náš článek?