Češi stále více nakupují bezlepkové a bezlaktózové potraviny

Zájem Čechů o speciální potraviny, jako jsou bezlepkové, bezlaktózové a DIA produkty, výrazně roste. Podle průzkumu Ipsos Instant Research pro Rohlik.cz více než 60 % lidí alespoň občas nakupuje tyto potraviny, přičemž téměř třetina volí produkty jako součást svého životního stylu, i když nemá zdravotní omezení. Rostoucí poptávka po těchto produktech odráží nejen potřebu řešit zdravotní problémy, ale i snahu o zdravější stravování.

Rohlik.cz  už v červnu 2023 zareagoval na tento trend zastropováním cen základních potravin právě v sekci speciálních diet. Tento krok měl  usnadnit přístup k těmto často dražším potravinám, které jsou nezbytné pro lidi s intolerancí lepku, laktózy nebo pro diabetiky. To se nyní potvrzuje, neboť objem prodaných položek v zastropovaných cenách se za rok od uvedení zvýšil trojnásobně.

Generální ředitel Rohlíku Martin Beháň k tomu uvedl: „Stále více lidí musí dodržovat speciální dietu kvůli zdravotním problémům. Tito zákazníci často musí platit výrazně vyšší ceny za potraviny, které vyhovují jejich specifickým stravovacím požadavkům. Například bezlepková mouka stojí i třikrát více než její standardní alternativy. V kontextu rostoucích cen za potraviny a energie to může vést k výraznému ekonomickému zatížení těchto rodin.”

Rohlík upravil cenu u více než 30 produktů z nichž 25 má nově cenu nastavenou na úroveň standardních značkových produktů. U 8 z nich je ale nákupní cena natolik odlišná, že není možné se přiblížit cenám konvenčních alternativ. U těchto položek, jako například bezlepkový rohlík, tak Rohlík snížil cenu o 50 %. Toto snížení zároveň garantuje minimálně do konce srpna.

Výrazné ulehčení nákupů pro 55 procent Čechů

Na základě pozitivních ohlasů zákazníků, z nichž více než polovina uvedla, že opatření v podobě zastropování cen jim výrazně nebo částečně usnadnilo nákupy, se Rohlik.cz rozhodl toto zvýhodnění prodloužit minimálně do konce letošního roku. Beháň dále vysvětluje: „Je vidět, že naše opatření pomáhá, protože stále více zákazníků v této kategorii nakupuje pravidelně. Ale chceme jít ještě dál a nabízet rozšířenou a různorodou nabídku, aby si mohli zákazníci pohodlně na jednom místě vybrat, na co mají zrovna chuť, tak aby to splnilo jejich specifické stravovací návyky.. Proto tento sortiment stále doplňujeme, přičemž v současné chvíli čítá přes 800 položek a je tak jedním z nejširších na trhu.”

Podle dat přímo od Rohlíku nakupuje potraviny ze sekce speciálních diet třetina jejich zákazníků, přičemž největší zájem je o bezlaktózové produkty. Zároveň díky zastropování cen ušetřil zákazníkům více než 33 milionů korun. Tento krok nejen ulevuje rodinným rozpočtům, ale také zajišťuje, že více lidí má přístup ke zdravějším a potřebným potravinám.

zdroj foto: archiv spol.

Líbil se Vám náš článek?