13. ročník České chuťovky rozhodně není nešťastný!

16. září je uzávěrka přihlášek do 13. ročníku soutěže o značku

ČESKÁ CHUŤOVKA 2021 a 11. ročníku soutěže o značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2021…!

 

Slavnostní ocenění výherců v důstojných prostorách Senátu PČR v r. 2019
Slavnostní ocenění výherců v důstojných prostorách Senátu PČR v r. 2019

I když někteří lidé považují číslo 13 za nešťastné, nezávislé potravinářské soutěže se to v žádném případě netýká. Přesto, že letos se uskuteční právě třináctý ročník, akce úspěšné míří do svého finále. Loni dokonce bezporuchově překonala i pandemickou situaci.

Spotřebitelé jsou různí a samozřejmé různé jsou i jejich preference, výběr potravin nevyjímaje. Někdo nedá dopustit na maso, jiný je zarytý vegan nebo vegetarián. Někdo sleduje při nákupu hlavně cenu, jiný si podrobně přečte složení výrobku, než ho vloží do košíku. Mnozí si rádi připlatí za tzv. bio výrobky nebo za produkty přímo od farmáře, výrobce, jiní chtějí nákupem podpořit tuzemské výrobce „en bloc“, a navíc spoléhají i na zpravidla vyšší kvalitu českých produktů, než mají často ty dovážené. Všichni bez rozdílu si však chtějí na potravinách hlavně pochutnat, jen ti nejúzkostlivější považuji potraviny snad víc za léčivo, než za jedno z důležitých a zároveň snadno dostupných životních potěšení. Dobré jídlo totiž spolehlivě pozvedne náladu, zatímco to špatné ji dokáže stejně spolehlivě pokazit. Jako snaha o podporu příznivého životního pocitu těch, kdo preferují chutné potraviny od českých výrobců – i tak by se dal vzletně charakterizovat hlavní smysl soutěží o značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA. Potravina, oceněná jednou z těchto značek pochází zaručeně od českého výrobce a její výtečnou chuť zároveň ověřili renomovaní odborníci. To zajisté významně porpoří rozhodnutí kupujících…

 

K dobré náladě zákazníků tak za předchozích 12 let přispělo již úctyhodnýchch 1196 potravin od 226 skvělých českých výrobců, oceněných značkou ČESKÁ CHUŤOVKA, a dalších 225 výrobků od 97 producentů potěšilo zejména děti, protože získaly od dětské poroty značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA – to už je nepochybně pozoruhodná porce radosti! Již od pátého ročníku soutěže se díky podpoře vedení Senátu parlamentu ČR předávají ocenění nejúspěšnějším českým potravinářům v krásném prostředí Rytířského sálu Valdštejnského paláce, pouze s loňskou „covidovou“ výjimkou, která se doufejme nebude opakovat a všichni ocenění výrobci si tak budou moci opět naplno užít slavnostní chvíle v těchto důstojných prostorách. Od roku 2017 poskytuje soutěži aktivní záštitu Stálá komise Senátu pro rozvoj venkova, která tím deklaruje svůj zájem o podporu českých potravin, Předseda komise senátor Jiří Vosecký vyjádřil na tiskové konferenci pokračující podporu projektu Česká chuťovka, protože soutěž zviditelňuje kvalitní a chutné české potraviny, přičemž čeští potravináři si zaslouží nejen přízeň koncových spotřebitelů, ale i férové podmínky v rámci celého komplexu dodavatelsko-odběratelských vztahů a obchodní sítě.

Záštitu soutěži letos opět poskytli ministr zemědělství Miroslav Toman.Odbornou úroveň a prestiž soutěže pak podtrhuje odborná garancerenomované Vysoké školy chemicko-technologické v Praze společně s VOŠ, SPŠ a SOŠ PODSKALSKÁ, která zajišťuje vysoce profesionální zázemí oběma hodnotitelským komisím – jak odborné, tak i dětské. Odborným patronem soutěže pak je rektor VŠCHT prof. Dr. RNDr. Pavel Matějka. Uzávěrka přihlášek do letošní soutěže je 16. září. Slavnostní předávání ocenění se uskuteční 2. Listopadu v reprezentativní atmosféře historických prostor Valdštejnského paláce. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají tři ocenění „Cena novinářů – Česká chuťovka 2021“. V pořadí již jedenáctá výrazná osobnost českého potravinářství bude slavnostně poctěna titulem „Rytíř české chuti“. Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech úspěšných výrobců a oceněných potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění. Všem zájemcům, ať už obchodníkům, zákazníkům či zástupcům médií apod., je k dispozici také Databáze vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka, která usnadní přehledné vyhledávání oceněných potravin i výrobců za celou historii soutěže podle zadaných kritérií. na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka

Generálním partnerem soutěže je Albert ČR, tradičním partnerem Hasičská vzájemná pojišťovna, a Český porcelán Dubí. Staronovým partnerem České chuťovky bude po letech opět i Národní zemědělské muzeum. Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky je tradičně Dětská tisková agentura.

Vše nasvědčuje úspěchu tvrzení: 13. ročník Chuťovky rozhodně nebude nešťastný… !

 

Miroslav Navara/TZ

Líbil se Vám náš článek?