Auto-moto: SUV jako součást životního stylu

Proč má tolik lidí v oblibě vozy SUV? Co tyto vozy mají, že jim dávají zákazníci přednost? Podle odborníků je nutné hledat odpověď v evoluci lidských potřeb. Automobily přitom „byly vždy zrcadlem společnosti“, tvrdí Lluís Puerto, technický vedoucí organizace Fundació RACC.

SUV historieKe stejnému závěru dochází profesor ekonomické fakulty ESADE Jordi Brunat, který se specializuje na strategii plánování a je také odborníkem na automobilový průmysl: „Automobily jsou doplňkem lidí, odrazem jejich osobnosti, životního stylu, zvyků, finančních poměrů, sociálních názorů a způsobu, jakým navazují vztahy se společností“. Z těchto důvodů byla evoluce společnosti a automobilů vždy vzájemně provázána.

Automobil plnil během své více než stoleté historie různé funkce. Podle Lluíse Puerta byl zaprvé symbolem společenského postavení, dopravním prostředkem pro horní vrstvy společnosti. Lidská společnost v průběhu let postupně zvyšovala poptávku po automobilech. Bez ohledu na faktory, jako je bezpečnost, která je dnes zásadním požadavkem, patří mezi nejnovější aktuální trendy konektivita, která „má rozhodující význam pro pochopení následujících deseti let“, ujišťuje Puerto. „Služby, které máme v současnosti připojeny k mobilnímu telefonu a bez nichž nemůžeme žít, musí být samozřejmě integrovány do automobilů, a to je přesně to, co se odehrává,“ dodává.

SUV SEATJak plynul čas, přizpůsoboval se automobilový průmysl změnám ve vývoji společnosti. Žijeme nyní v éře kompaktních vozů SUV, segmentu, který roste, protože „všestranné schopnosti těchto vozů vycházejí vstříc potřebám celé rodiny a navíc nabízejí skvělé možnosti pro cestování po městě i na dlouhé vzdálenosti mimo město“, myslí si odborník organizace RACC.

SEAT vstupuje do tohoto segmentu, protože v něm spatřuje příležitost. První kompaktní SUV uvede na trh v polovině roku, což je „ideální okamžik“, říká Arantxa Alonsová, která pracuje v oddělení produktového marketingu společnosti SEAT. „S úspěšným Leonem jsme ukázali, že jsme dospělá značka se schopností vyrábět automobily, které vynikají svou technikou a kvalitou“, což společnosti umožňuje zvyšovat a konsolidovat prodeje vstupem do nových segmentů, jako jsou kompaktní vozy SUV.